Press Release Swe 2010-06-16

2010-06-16 - Svenska spelstudion Doctor Entertainment AB släpper sitt första spel

21 juni släpper Doctor Entertainment datorspelet Puzzle Dimension för PC. Priset ligger på €9.99 och säljs via Steam som med sina 25 miljoner aktiva användare är den största tjänsten för digital distribution av PC-spel.

Puzzle Dimension är ett pusselspel som sätter den spatial förmågan på prov. Totalt bjuder spelet på 100 unika labyrintstrukturer som gradvis utökas och blir mer utmanande. Klassiska pusselelement som eld, is, spikar, knappar och gömda sektioner ger spelaren knepiga tankenötter och tillfredsställande aha-upplevelser.

Den abstrakta spelvärlden visualiseras med hjälp av en egenutvecklad spelmotor som stödjer den senaste teknologin för att ge en audiovisuell upplevelse i absolut toppklass.

Puzzle Dimension kommer också till Mac i slutet av augusti. Fler versioner av spelet är under utveckling och kommer under hösten till andra spelkonsoler och de mobila plattformarna iPhone, iPad och Android.

Om Doctor Entertainment

Doctor Entertainment AB startades i maj 2009 av Jesper Rudberg och Anders Pistol. Tillsammans har de över 20 års erfarenhet av spelutveckling och har tidigare jobbat på företag som Starbreeze och EA/Dice där de varit med och utvecklat flera miljonsäljande datorspel.

Doctor Entertainment är en oberoende spelutvecklare som själva utvecklar och ger ut sina spel via digitala distributionskanaler. Puzzle Dimension är deras första spel.